افتتاح حساب بانکی در ترکیه

ترکیه پل بین شرق و غرب است ، مکانی در جهان که بسیاری از فرهنگ ها در آن متحد هستند. پایتخت آن استانبول است. جای تعجب نیست که آنقدر مردم را مجذوب خود می کند به طوری که خانه تعداد زیادی از مهاجران است که به دنبال زندگی و کار در این محیط خارق العاده هستند.

اگر فقط برای کار ، تحصیل ، زندگی یا سرمایه گذاری به ترکیه سفر کرده اید ، باید زندگی مالی خود را در این کشور ایجاد کنید. در اینجا راهنمای ما در مورد نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه آمده است.

 

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

همه بانک های ترکیه روش ها و الزامات کمی متفاوت برای افتتاح حساب بانکی خواهند داشت. در اینجا برخی از اسناد اساسی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید تا آنها را ارائه دهید:

  • گذرنامه
  • شناسه مالیاتی از ترکیه که می توانید از اداره مالیات و مالیات دریافت کنید
  • اثبات آدرس مانند قرارداد اجاره یا قبض آب و برق
  • اثبات فرم امضا

نکته مهم در مورد بانک های بزرگتر ترکیه این است که وب سایت های آنها به زبان انگلیسی است. بسیار مهم است که لیست دقیق اسناد موجود در وب سایت آنها را جستجو کرده و از شگفتی جلوگیری کنید.

اگر در حال بازکردن یک حساب بانکی شرکتی برای تجارت خود در ترکیه هستید ، یک شماره شناسایی مالیاتی احتمالی از شما خواسته می شود که بانک هنگام افتتاح حساب از شما درخواست می کند. برای به دست آوردن این شماره ، شما باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • فرم درخواست پر شده است
  • اساسنامه شرکت شما
  • اثبات آدرس آدرس ثبت شده شرکت شما

این شرکت همچنین باید جزئیات نماینده مدیریت کننده حساب را ارائه دهد.

 

آیا می توانم یک حساب بانکی در ترکیه به عنوان غیر مقیم باز کنم؟

امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه به عنوان غیر مقیم وجود دارد اما این روند کمی دشوارتر خواهد بود. اگر مبلغ زیادی را سپرده گذاری می کنید ، بانک تمایل بیشتری برای کمک به شما خواهد داشت. اکثر بانک های ترکیه به شما این امکان را می دهند که ارز یا حساب خود را به لیر ترکیه باز کنید. با این حال ، ممکن است در صورت انتخاب حساب بازرگانی به لیر ترکیه ، مجوز اقامت را از شما بخواهند. اگر سرمایه گذاری شما قابل توجه است ، آنها ممکن است شما را حتی بدون صدور چنین مجوزی در نظر بگیرند. اگر نمی توانید تمام اسناد مورد نیاز را ارائه دهید ، آماده مذاکره باشید.

اگر چیزی که باز می کنید یک حساب ارزی خارجی است ، مانند یورو یا دلار آمریکا ، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا معمولاً مجوز اقامت لازم نیست. توجه داشته باشید که یک حساب ارزی حداقل سود را پرداخت می کند.

اولویت اصلی افتتاح حساب بانکی در ترکیه شماره شناسایی مالیاتی ترکیه است که تقریباً الزامی خواهد بود. شما می توانید یکی از این موارد را به عنوان غیر مقیم خریداری کنید و بانک شما حتی ممکن است در این روند به شما کمک کند.

توجه داشته باشید که حساب پس انداز ترکیه شما را ملزم می کند که حساب را حداقل یک ماه نگه دارید. علاوه بر این ، کلیه سودهای به دست آمده در حساب پس انداز مشمول 15 درصد مالیات کسر خواهد شد. با توجه به این موارد ، ممکن است ابتدا بخواهید یک حساب جاری باز کنید که به شما اجازه می دهد پول را نگه دارید و ارسال کنید. تقریباً همه بانکداری آنلاین و همچنین پرداخت قبوض از پیش برنامه ریزی شده برای قبوض خدمات و تلفن شما ارائه می دهند. اگر می خواهید پس انداز خود را در طلا ارزیابی کنید ، می توانید حساب جاری طلا را که برخی از بانک های ترکیه ارائه می دهند ، باز کنید.

 

بهترین بانک برای خارجی ها در ترکیه کدام است؟

در دهه گذشته ، سیستم بانکی ترکیه برای رفع نیازهای خارجیان و مهاجران با معاملات بانکی در این کشور پیشرفت کرده است ، ملیت های مختلف خارجی در بانک های مختلف دولتی ، اسلامی و خصوصی در این کشور حساب بانکی افتتاح کرده اند.

چهار بانک بزرگ ترکیه که در زیر فهرست شده اند ، دارای خطوط راهنمای انگلیسی برای خارجیان هستند. آنها همچنین محصولات و خدمات سفارشی برای مشتریان بین المللی و به طور کلی مهاجران دارند.

همچنین بسیاری از بانک های بین المللی دیگر در ترکیه وجود دارد ، به این معنی که اگر بانک شما در ترکیه حضور داشته باشد ، می توانید یک حساب بانکی در بانک خود باز کنید.

  • Isbank : این بزرگترین بانک ترکیه با شبکه بزرگ است که احتمال می دهد گزینه مناسبی باشد. آنها همچنین در سایر کشورهای سراسر خاورمیانه ، چین و انگلستان شعبه دارند. برخی از شعب آنها در کار با خارجی ها تخصص دارند که می تواند روند تنظیم حساب شما را کمی ساده تر کند. در واقع ، آنها از شرکت خود به عنوان “بانک ترکیه برای خارجی ها” یاد کردند.
  • Garanti Bankası : این دومین بانک بزرگ ترکیه است و آنها در شعب خود متخصصان خدمات زبان انگلیسی دارند ، خدمات تلفنی به زبان انگلیسی و وب سایت آنها نیز به زبان انگلیسی است. خدمات و پیشنهادات محصول آنها نیز برای مهاجران از جمله حساب های چند ارزی و کارت های بین المللی طراحی شده است.
  • Akbank : این یک بانک بزرگ و با استقرار کامل است که مجموعه کاملی از محصولات ، حساب ها و کارت های ارائه شده با بسته های نرم افزاری مخصوص برای خارجیان و مشتریان بین المللی طراحی شده است. دارای یک برنامه تلفن خوب ، تلفن بانکی و خدمات پیام کوتاه است. گذشته از پیشنهادات استاندارد ، این شرکت خدمات مشاوره مالیاتی و همچنین کارت مسافرتی خارجی را ارائه می دهد که به دارندگان کارت اجازه می دهد هنگام سفر مایل های خود را جمع کنند. شبکه های خودپرداز و شعبه آنها نیز به خوبی تأسیس شده است.
  • Yapı Kredi : یک بانک بزرگ به هر حال ، Yapi Kredi به خوبی تأسیس شده است و دارای اندازه خوبی از 908 شعبه و تعداد زیادی دستگاه خودپرداز است. آنها مجموعه کاملی از محصولات و خدمات شامل بیمه و وام ، حسابهای پس انداز و جاری ، کارتهای بدهی و اعتباری و حسابهای ویژه ای را دارند که برای مشتریان بین المللی و مقیمان خارجی طراحی شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *