شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه + ویدیو

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه، مهاجرت دانشجویی به ترکیه و اخذ ویزای تحصیلی ترکیه از جمله مواردی است که می تواند در زمینه مهاجرت یک فرد دانشجو مورد توجه قرار گیرد. با توجه به نزدیکی کشور ترکیه به کشور ایران و در نظر گرفتن هزینه های پایین زندگی و تحصیل در این کشور، امروزه بسیاری از دانشجویان و اشخاص سعی بر آن دارند تا در ترکیه بتوانند شرایط جدیدی از تحصیل و زندگی خارج از مرز های کشور خود، جهت کسب دانش و بالا بردن سطح علمی خود رقم بزنند.

 

شرایط عمومی اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در دانشگاه های مختلفی از جمله دانشگاه استانبول و دانشگاه آنکارا امکان پذیر است. اما نکته قابل توجه این می باشد که در کشور ترکیه متقاضیان بومی بورسیه و تحصیل در دانشگاه دولتی ترکیه بسیار زیاد است. همچنین علاوه بر کشور ایران، متقاضیانی از کشور های روسیه و هند برای اخذ ظرفیت اقدام خواهند کرد. بنابراین در وهله اول بایستی در نظر گرفت که اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه بر اساس ظرفیت می باشد. افراد واجد شرایط می توانند جهت اخذ ظرفیت بورسیه اقدام نمایند. به طور کلی تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه به زبان ترکی می باشد. بنابراین بایستی مدرک زبان ترکی قابل قبولی با نمره بالا دریافت کرده باشید. جهت دریافت اخذ مدرک زبان ترکی مناسب، بایستی در دوره های زبان ترکی به نام yos شرکت کرد و پس از گذراندن دوره، در امتحان پایانی نمره قابل قبول را بدست آورد. معمولا اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه برای دانشجویان دکتری نیاز به داشتن مقالات ISI به صورت ژورنالی دارد. از نکات الزامی دیگر داشتن سطح علمی مناسب و نمرات بالای تحصیلی می باشد. در ادامه اخذ بورسیه تحصیلی مرتبط با هر مقطع دانشگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

 

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی

دانشجویان بین المللی که قصد اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی را دارند، الزاما بایستی در دوره های زبان یک ساله yos شرکت نمایند. در طی یک سال به دانشجویان زبان ترکی آموزش داده می شود و در پایان از دانشجویان آزمونی مبنی بر سنجش دانش زبان ترکی گرفته می شود. اگر در آزمون دانشجو نمره قابل قبول را بیاورد، می تواند درخواست خود را برای پذیرش از دانشگاه های ترکیه بدهد. معمولا به چنین دانشجویانی بورسیه تحصیلی تعلق می گیرد و هزینه های دانشگاه به شکل چشمگیری کاهش می یابد. علاوه بر مدرک زبان، دارا بودن دیپلم 12 ساله همراه ریز نمرات و معدل بالا بسیار قابل توجه است. معدل شخص دانشجو حداقل بایستی بالای 15 باشد. اما دانشجویانی که معدل بالاتری دارند، در الویت قرار می گیرند. اگر چه در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی بورسیه تحصیلی امکان پذیر است، اما کمک هزینه های خاصی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته نشده است. معمولا این کمک هزینه برای دانشجویان بومی ترکیه ارائه می شود.

 

اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه در مقطع کارشناسی توضیحات
مدارک تحصیلی دیپلم 12 ساله همراه با ریز نمرات
مدرک زبان گذراندن دوره های زبان ترکی و اخذ مدرک آن
معدل حداقل بالای 15
امکان دریافت کمک هزینه برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بورسیه تحصیلی ترکیه به شما توصیه میکنیم که حتما ویدیو اموزشی را تا آخر تماشا کنید.

 

ویدیو آموزشی اخذ بورسیه تحصیلی در ترکیه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *