انواع کارت اقامت ترکیه + معرفی برترین دانشگاه ها در ترکیه

در ابتدا پیشنهاد می کنیم که در سایت ما تفاوت های میان اقامت و شهروندی را به طور دقیق مطالعه نمایید تا ابهاماتی که دارید، کاملا برطرف گردد و اطلاعات جامعی را بتوانید به دست آوردید. ما در این مقاله می‌ خواهیم توضیحاتی را در رابطه با انواع کارت اقامت ترکیه بیان نماییم و شما را با ویژگی ‌های آنها آشنا کنیم.

مطالب جامع در رابطه با انواع مختلف کارت اقامت ترکیه

در ابتدا پیشنهاد می کنیم که در سایت ما تفاوت های میان اقامت و شهروندی را به طور دقیق مطالعه نمایید تا ابهاماتی که دارید، کاملا برطرف گردد و اطلاعات جامعی را بتوانید به دست آوردید. ما در این مقاله می‌ خواهیم توضیحاتی را در رابطه با انواع کارت اقامت ترکیه بیان نماییم و شما را با ویژگی ‌های آنها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

 

اصولا در کشور ترکیه صدور کارت برای اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت به صورت جداگانه در نظر گرفته می ‌شود. در واقع اقامت ‌های مختلف با توجه به نیاز فرد صادر می گردد که مدت اعتبار هر کدام با یکدیگر متفاوت است.

 

معرفی انواع کارت اقامت ترکیه

امروزه در کشور ترکیه انواع مختلف کارت اقامت صادر می ‌شود که عبارتند از:

  • کارت دانشجویی
  • کارت آبی
  • کارت پناهنده
  • کارت صورتی
  • کارت تورکواز

 

مشخصات کارت دانشجویی

همانطور که از نام این نوع کارت مشخص است، صدور آن برای دانشجویان صورت می پذیرد. باید بدانید که کارت کیملیک دانشجویی از همان ابتدای ثبت ‌نام جهت راحتی و آسایش دانشجویان بر اساس مدت زمان تحصیل آنها صادر می گردد. مثلا برای دانشجویان مقطع کارشناسی که مدت تحصیل آنها معمولا چهار سال است، کارت کیملیک چهار ساله صادر می شود.

ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که اگر مواردی از قبیل غیبت زیاد، نمرات پایین و مشروطی برای دانشجویان پیش آید، دانشگاه خیلی سریع به اداره مهاجرت گزارش می دهد و احتمال لغو شدن اقامت آنها وجود دارد که متقاضیان این موارد مهم را باید مد نظر خود قرار دهند. ناگفته نماند که این نوع اقامت از قوی ترین نوع بیمه خدمات پزشکی در ترکیه برخوردار می باشد.

 

ویژگی های کارت اقامت ترکیه به رنگ آبی

کارت آبی که نام دیگر آن کارت چالیشما ایزین می باشد، برای کسانی صادر می‌ شود که در کشور ترکیه مشغول به کار هستند. توصیه می ‌شود که حتما در سایت ما مقاله مربوط به کارت آبی یا چالیشما ایزین و روش دریافت آن را مطالعه نمایید تا با این نوع کارت آشنایی کامل داشته باشید. یکی از مزایای کارت آبی، داشتن یک بیمه ارزشمند است. علاوه بر این مزیت، یک آپشن بسیار عالی دارد. این آپشن فوق العاده به این صورت می باشد که در صورت تمدید این کارت ‌اقامت ‌ترکیه به مدت 5 سال می توانید پاسپورت ترکیه را نیز دریافت نمایید. شایان ذکر است که تمدید این کارت باید هر ساله انجام گیرد. ناگفته نماند که این کار توسط کارفرما صورت می ‌پذیرد.

 

کارت پناهنده برای چه کسانی صادر می شود؟

اصولا کارت پناهنده برای آن دسته از کسانی صادر می ‌شود که به دلایل مختلف از کشور خود خارج و وارد کشور ترکیه شده اند. لازم به ذکر می باشد که با کارت کیملیک پناهنده شخص نمی تواند به تحصیل بپردازند. همچنین این کارت قابل تبدیل به کارت چالیشما ایزین نیز نمی باشد. در واقع افرادی که به کشور ترکیه پناه می آورند، با این کارت فقط می ‌توانند در این کشور مستقر شوند تا از راه های دیگر بتوانند به سایر کشورها بروند.

 

آشنایی با کارت اقامت صورتی رنگ

یکی از متداول ترین نوع کارت اقامت ترکیه، کارت صورتی می باشد. این کارت معروف به کیملیک توریستی است. ویژگی این کارت این است که اقامت کوتاه مدت را پوشش می ‌دهد. مثلا اقامت های کشور ترکیه به مدت یک سال با صدور کارت صورتی امکان پذیر می باشد.

به طور کلی با اجاره ملک و خرید آن توسط شخص، این کارت کیملیک برای او استفاده می گردد. از آنجایی که شرایط دیگری نیز برای دریافت کارت صورتی وجود دارد، لذا شما می توانید با خواندن اطلاعاتی که در رابطه با این موضوع در سایت ما وجود دارد، به طور کامل با دریافت کارت صورتی آشنا شوید.

 

 

نحوه گرفتن کارت تورکواز یکی دیگر از انواع کارت اقامت ترکیه

کارت تورکواز که از جدید ترین نوع اقامت ها به شمار می آید، فقط برای نخبگان و مقام آوران باشگاهی صادر می ‌شود. روش دریافت این کارت مانند گرفتن کارت کیملیک توریستی نیست که تنها با ثبت ‌نام انجام ‌شود، بلکه برای دریافت کارت تورکواز شخص باید از طرف باشگاه یا شرکتی که در آن مشغول به فعالیت است، اقدام نماید.

از فواید داشتن این کارت می توان به دارا بودن بیمه بسیار قوی و اخذ پاسپورت کشور ترکیه بعد از سه سال اشاره نمود. برای آگاهی بیشتر می ‌توانید به مقاله های متعددی که در این سایت قرار داده ایم مراجعه نمایید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *