پاپارا کارت چیست؟نحوه افتتاح حساب پاپارا در ترکیه

امروزه ، همه کشورها روش های پرداخت آنلاین خاص و منحصر به فرد خود را دارند ، با توجه به اینکه هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را دارد ، این مسئله امری طبیعی است. ترکیه نیز از این امر مستثنی نیست. پاپارا ترکیه یک سیستم ارائه دهنده خدمات مالی و پرداخت آنلاین است که به طور انحصاری در بازار ترکیه فعالیت خود را آغاز کرده است. پاپارا در آوریل 2016 تحت مجوز آژانس نظارت و مقررات بانکی محلی راه اندازی شد و در واقع با ارائه اولین کارت پیش پرداخت در بازار ، پیشگام بازار ترکیه است. در پایان اولین سال تجاری خود ، تعداد کاربران که از پاپارات کارت استفاده می کردند به صدها هزار کاربر رسید. اگر چه افتتاح حساب بانکی در زراعت بانک ترکیه و دریافت ویزا کارت و مستر کارت برای ایرانیان امکان پذیر است، با این حال استفاده از این کارت برای آن دسته از افرادی که امکان افتتاح حساب بین المللی برای دریافت کارت های اعتباری ندارند و  یا پول کافی برای دپوزیت در بانک های ترکیه مانند زراعت بانک ندارند، بسیار مفید است.

 

پاپارا کارت چیست ؟

پاپارا یک سیستم جدید است که هدف آن پیشرفت در پرداخت های آنلاین و مدیریت بودجه است که راه حل های بسیار سریع تر و ایمن تر به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

 

اگر با ویزا و یا مستر کارت آشنایی داشته باشید، این مسئله را می دانید که دریافت این کارت ها نیازمند سپرده گذاری است و شرایط خاص دیگری دارد. اما پاپارا کارت در حالی که کاربرد مشابه ویزا و یا مستر کارت دارد بسیار راحت تر می توان آن را دریافت کرد. مدت اعتبار پاپارا کارت 10 سال است که قابلیت تمدید اعتبار دارد.

پاپارا‌کارت در ماه آوریل سال 2016 تاسیس شد که در همان سال مجوز خود را دریافت و فعالیت خود را آغاز نمود.

یکی از موفقیت های پاپارا کارت این است که بعد از گذشت یک سال توانست هزاران کاربر جذب کند و همچنین تیم خود را گسترش دهد.

از مزیت های مهم استفاده از این کارت، بهره مند شدن از تخفیف های ویژه آن را می توان نام برد. برای مثال می توان در آخر هفته ها از تخفیفات ویژه در تماشای فیلم و تئاتر استفاده کرد، در خرید از فروشگاه ها تخفیفات ویژه مخصوص این کارت به افراد تعلق می گیرد، هنگام سفارش غذا می توان تا 50 درصد تخفیف دریافت کرد.

بهتر است بدانید که اگر از کسانی هستید که به حیوانات علاقه دارید می توانید از تخفیف در هزینه دامپزشکی و غذا بهره مند شوید.

این کارت ها را هم می توان به صورت فیزیکی و هم می توان به صورت مجازی دریافت کرد. اما باید این را در نظر داشت که اگر بخواهید از دستگاه های ای تی ام استفاده کنید حتما باید کارت فیزیکی داشته باشید و از کارت های مجازی فقط می توان در خرید های اینترنتی استفاده کرد.این کارت ها برای ایرانیان مقیم ترکیه کاربرد بسیار زیادی دارد و آن ها می توانند به آسانی از وبسایت ها خرید و یا انتقال وجه انجام دهند.

با استفاده از پاپارا کارت شما قادر خواهید بود تا تراکنش های خود را در 24 ساعت شبانه روز (روزهای عادی و روز های تعطیل) انجام دهید.

از مهم ترین کاربردهای این کارت می توان به خرید اشتراک از تلویزیون بین الملل شرکت نتفلیکس اشاره کرد. همچنین می توانید ازapp store یا google play برنامه هایی که رایگان نیستند را خریداری نمایید.

اگر می خواهید از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید می توانید هزینه آن را از طریق پاپارا کارت پرداخت کنید. یکی از نرم افزار های محبوب موسیقی spotify نام دارد که نیازمند خریداری اشتراک از آن ها هستید، شما به راحتی می توانید با پاپارا کارت اشتراک اسپاتیفای دریافت کنید.

از مهم ترین شرکت هایی که با پاپارا کارت قرارداد دارند می توان به شرکت های youtube,teknosa,gittigidiyor,lidyana,Carrefour اشاره کرد.

البته پاپارا کارت با بسیاری از فروشگاه های کشور ترکیه نیز قرارداد دارد و می توانید از تخفیفات این سایت ها نهایت استفاده را ببرید. در کشور ترکیه کارت های اعتباری دیگری مانند ininal kart نیز وجود دارد اما پاپارا کارت کارمزد کمتر و امکانات بیشتری را به شما ارائه می دهد.

 

مراحل دریافت پاپارا کارت

در ابتدا لازم است بدانید که افتتاح حساب پاپارا کارت برای تمامی مشتریان رایگان است و فقط به مبلغی ناچیز تقریبا حدود 10 لیر برای کسر کارمزدهای احتمالی و هزینه‌های جاری نیاز خواهد بود. توجه داشته باشید که برای افتتاح حساب پاپارا کارت حتما باید کیملیک یا کارت اقامت خود را ارائه دهید و دریافت این کارت با شماره‌ی گذرنامه امکان‌پذیر نخواهد بود. در ادامه مراحل دریافت پاپارا کارت را به طور کامل برایتان شرح خواهیم داد:

  1. ایجاد یک حساب کاربری در سایت papara
  2. شارژ کیف پول با مبلغی تقریبا حدود 10 لیر
  3. ورود به حساب کاربری و کلیک بر روی گزینه درخواست
  4. وارد کردن آدرس محل سکونت و تایید نمودن آن
  5. پاپارا کارت طی یک هفته کاری همراه با قرارداد استفاده از خدمات پاپارا به آدرسی که در سایت وارد شده ارسال خواهد شد و شما می‌توانید با امضای قرارداد کارت خود را دریافت کنید.
  6. پس از امضای قرارداد باید مجددا وارد حساب کاربری خود شده و کارت خود را فعال نمایید.
  7. برای فعالسازی باید روی گزینه فعالسازی کلیک کنید و اطلاعات درخواستی را مطابق با اطلاعات کارت خود وارد نمایید.
  8. پس از کیلک بر روی گزینه ثبت پیغامی حاوی فعال شدن حساب و کارت نمایش داده خواهد شد.
  9. پاپارا کارت شما آماده استفاده است تا شما از خریدهای خود نهایت لذت را ببرید.

 

 

مزایای استفاده از پاپارا کارت ترکیه

استفاده از پاپارا کارت ترکیه، می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. شاید بزرگترین مزیت این کارت، امکان استفاده بین‌المللی از آن باشد که البته ایرانیان به شدت به آن نیاز دارند.

 

اما از جمله سایر مزایای پاپارا کارت ترکیه، می‌توان موارد زیر را نیز تک به تک برشمرد:

  • برای افتتاح حساب پاپارا و دریافت کارت، نیازی به دپوزیت ندارید و تنها 9.9 لیر کفایت می‌کند.
  • افتتاح حساب آن آنلاین بوده و پاپارا کارت نیز با پست یا پیک برای شما ارسال خواهد شد.
  • افتتاح حساب و دریافت پاپارا کارت ترکیه نیازی به اخذ اقامت یا شهروندی ترکیه ندارد.
  • امکان استفاده از تخفیف‌های فروشگاهی به هنگام استفاده از این کارت تا 50 درصد
  • امکان واریز و جابه‌جایی پول در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز بدون محدودیت ممکن است.
  • کارمزد انجام امور بانکی با این کارت بسیار ناچیز و بین دو پاپارا کارت، تقریبا صفر است.
  • انتقال پول با شماره تلفن و یا ایمیل افراد نیز امکان‌پذیر است.
  • افتتاح حساب و دریافت پاپارا کارت، نیازی به پرداخت مالیات در ترکیه ندارد.

 

انواع پاپارا کارت

  1. پاپارا کارت نوع اول:باید برای گرفتن آن مبلغ 5 لیر هزینه کنید در این مدل شما نمی تونید از دستگاه های خودپرداز پول دریافت کنید.
  2. پاپارا کارت نوع دوم:برای گرفتن آن باید مبلغ 10 لیر هزینه کنید که در این نوع می توانید از دستگاه های خودپرداز پول دریافت کنید.

 

 

محدودیت های پاپارا کارت

این کارت نیز به مانند کارت های اعتباری دیگر دارای مزایا و معایبی می باشد. مثلا می تواند یکی از مهمترین محدودیت های این کارت را محدودیت در انتقال پول از این کارت عنوان کرد. با توجه به نوع حسابی که شما دارید می توانید محدودیت هایی را نیز در استفاده از پاپارا کارت ترکیه داشته باشید.

البته لازم به ذکر است در صورتی که مدت زمان استفاده شما از این کارت بیشتر باشد به همان نسبت محدودیت های کمتری برای شما اعمال خواهد شد. این بدان معنی می باشد که شما می توانید حساب خود را ارتقاء دهید.

  1. انتقال پول در حساب های کاربری تایید نشده تنها 750 لیر در ماه خواهد بود.
  2. انتقال پول در حساب های کاربری تایید شده می تواند تا سقف 50 هزار لیر در ماه باشد
  3. انتقال پول در حساب های کاربری با قراردادهای قانونی می تواند تا سقف 250 هزار لیر در ماه باشد.

 

انتقال وجه با پاپارا کارت

برای انتقال وجه از حساب پاپارا به حساب پاراپارای دیگر هیچ‌ گونه هزینه‌ی تراکنشی از انتقال دهنده کم نمی‌شود و کاملا رایگان است. اما برای انتقال وجه از حساب پاپارا به حساب‌های دیگر هزینه تراکنش کسر خواهد شد. با این وجود این هزینه بسیار کمتر از دیگر روش‌های انتقال وجه است و کاملا مقرون به صرفه می‌باشد. برای انتقال وجه به حساب پاپارا فقط داشتن شماره تلفن و یا ایمیل دوست یا آشنایان خود کافی می‌باشد و نیازی به داشتن شماره حساب فردی یا کد IBAN نخواهد بود.

به علاوه شما می‌توانید برای کسی که حساب پاپارا ندارد نیز هر ماه از 750 لیر تا 250 هزار لیر پول انتقال دهید. برای این کار باید در حساب پاپارای خود سرویس انتقال وجه همراه با دعوت نامه را انتخاب کنید و پس از درج مبلغ پرداختی، یک دعوت نامه‌ افتتاح حساب نیز همراه با مبلغ درخواستی برای شخص گیرنده ارسال کنید. پس از بازکردن دعوت نامه و افتتاح حساب پاپارا توسط شخص گیرنده، مبلغ انتقال داده شده به حساب او واریز و قابل برداشت خواهد بود.

 

 

امنیت پاپارا کارت

اطلاعات پاپارا کارت و حساب پاپارا نیز همانند سایر سرویس های پولی و مالی نیازمند نگهداری صحیح و به دور از دسترس اشخاص دیگر می باشد. همانطور که یک فرد می بایست از رمز ها و اطلاعات کارت های عابر بانک خود محافظت نماید به همان صورت نیز باید از اطلاعات حساب و کارت پاپارای خود نیز مراقبت و مواظبت نماید.

شرکت پاپارا تاکید می نماید که از افشای اطلاعات و رمز های کارت و حساب خود چه به صورت شفاهی و چه به صورت ارسال از طریق اس ام اس، فکس، ایمیل و سایر راه های ارتباطی به پشتیبانان پاپارا در مرکز پشتیبانی و همچنین سایر افراد و اشخاص حقوقی و حقیقی جدا خودداری نموده و در صورت درخواست اطلاعات از سوی آنها ضمن عدم ارائه ی اطلاعات، باید نسبت به تلفن و ایمیل های دریافتی بی تفاوت بود.

اطلاعات و فیزیک پاپارا کارت ، مادامی که در اختیار شما قرار دارد از پول و تاریخچه ی تراکنش های شما محافظت می کند. این مسئله در مورد تمام کارت ها و سرویس های پولی و مالی ترکیه نیز صدق می کند . موسسه حقوقی داد مهر عدالت ، برای داشتن تحصیل و اقامتی سرشار از آرامش، همراه و مشاور شما خواهد بود.

 

سخن پایانی

‌همان‌طور که مطالعه کردید در این مقاله از ترکیه ساپورت اطلاعات کامل و جامعی از پاپارا کارت ترکیه را در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد دیگر سرویس‌های مالی و کارت‌ها نظیر اینیال کارت نیز به اطلاعات دقیقی دست یابید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه ترکی‌پلاس در وبسایت ترکیه ساپورت شوید و مقاله‌های مرتبط را مورد مطالعه قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *