آموزش زبان استانبولی

زبان ترکی استانبولی در جدول رده بندی برترین زبان های دنیا مشاهده می شود و این بدان معنا است که در آینده ای نزدیک افراد زیادی به آموزش زبان ترکی استانبولی تمایل پیدا می کنند. همراه ما باشید تا اطلاعات جامعی درباره آموزش زبان ترکی استانبولی در اختیارتان قرار دهیم.

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول میکشه؟

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی در هر فردی متفاوت است. افرادی که هدف یادگیری دارند به طبع سریع تر از افرادی که هدفی برای یادگیری ندارند می توانند زبان ترکی را مسلط شوند. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، کارشناسان معتقد هستند که باید طی 1 الی 2 سال به افرادی که می خواهند زبان ترکی استانبولی را فرا گیرند آموزش داد. اما افرادی هستند که زمان کافی برای آموزش ندارند و می خواهند که این پروسه را هرچه زود تر بگذرانند. این گونه افراد باید در دوره های فشرده ای که موسسه های زبان برگزار می کنند، شرکت نمایند.

اگر شما علاقه زیادی به یادگیری زبان ترکی استانبولی داشته باشید، می توانید این پروسه 1 الی 2 ساله را در کم ترین زمان ممکن بگذرانید. شما می توانید در طول روز از داستان های کوتاه، فیلم های زبان اصلی و همچنین صحبت کردن برای یادگیری هر چه سریع تر کمک بگیرید.

یک عامل مهمی که در یادگیری زبان ترکی استانبولی حائز اهمیت می باشد، محیط زندگی شما است. اگر محل زندگی شما کشور ترکیه باشد، طبیعتا زودتر این زبان را یاد می گیرید چراکه با افرادی معاشرت می کنید که به این زبان تسلط کافی دارند و شما هم تحت تاثیر محیط یادگیری سریع تری خواهید داشت.

 

 

چگونه ترکی یاد بگیریم؟

آموزش زبان ترکی استانبولی به عوامل مختلفی بستگی دارد. روش های سریع یادگیری زبان ترکی استانبولی به شرح زیر هستند:

1-هدف گذاری: باید بدانیم که در مرحله اول هدف از یادگیری زبان ترکی چیست؟ افرادی که می خواهند زبان ترکی استانبولی را آموزش می بینند، باید یک هدف مشخصی داشته باشند. داشتن هدف باعث می ‌شود که در این مسیر 1 الی 2 ساله خسته نشده و به راه خود ادامه دهید.

2-انتخاب روش یادگیری زبان ترکی استانبولی: روش های متفاوتی برای یادگیری زبان ترکی وجود دارد که هر فرد با توجه به هدف و شخصیتی که دارد برای انتخاب روش مناسب اقدام می نماید.

3-انتخاب موسسه و آموزشگاه زبان استانبولی: شما باید موسسه و آموزشگاهی را انتخاب نمایید که با هدفی که دارید یکسان باشد. بهترین آموزشگاه زبان تهران که هم اکنون زبان ترکی استانبولی را با کیفیت بسیار بالایی تدریس می کند، آموزشگاه زبان ملل می باشد.

4-برنامه ریزی:  بعد از این که توانستید آموزشگاه و روش مورد نظر خود را انتخاب نمایید، باید یک برنامه ریزی مناسب برای یادگیری زبان ترکی استانبولی داشته باشید. برنامه ریزی منظم به شما کمک می کند تا بتوانید طی مسیر آموزش زبان ترکی خسته نشوید.

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی زبان سختی نبوده و می توانید به راحتی آن را فرا بگیرید. اگر پشت کار داشته باشید و در موسسه زبان معتبری آموزش ببینید، می توانید به راحتی در زبان ترکی تسلط پیدا کنید. بهترین موسسه زبانی که می توانید به این منظور انتخاب کنید، آموزشگاه زبان ملل است که در نقاط مختلف تهران شعبه دارد. شعب آموزشگاه زبان ملل را از روی این لینک مشاهده کنید.

 

 

ترفند های یادگیری سریع زبان ترکی

زبان ترکی استانبولی یک زبان آوایی بوده و شما باید هنگام نوشتن کلمات آن را با خود تکرار نمایید. زمانی که حروف الفبا را یاد می گیرید تلفظ برایتان بسیار آسان می شود. حروف ها به همان شکلی که هستند تلفظ می شوند و احتیاج به تغییر ندارند. ترفندهای یادگیری زبان ترکی استانبولی:

دیدن فیلم و سریال های ترکی و گوش دادن آهنگ های ترکی

گوش دادن پادکست های ترکی استانبولی و دنبال کردن اخبارها

معاشرت با افرادی که به زبان ترکی استانبولی تسلط دارند

تکرار و تمرین مداوم

استفاده از فرهنگ لغت و کتاب گرامر

یادگیری روزانه 2 کلمه جدید و استفاده از آن ها در جملات

لیست کارهایتان را به زبان ترکی استانبولی بنویسید

 

 

سطوح زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی هم مانند زبان های دیگر طبق استانداردهای بین المللی طبقه بندی می شود. این سطوح عبارتند از:

سطح A1

در این سطح متقاضیان می توانند کلمات و عبارات ساده را خوانده و درک کنند. حتی می توانند قدرت فهم کلمات و عبارات ساده را زمانی که می شنوند داشته باشند. فرد متقاضی در این سطح می تواند شروع به نوشتن جملات ساده و یا کوتاه کرده و خود را معرفی کند.

سطح A2

در این سطح از متقاضیانی که حضور دارند انتظار می رود تا بتوانند منوی رستوران ها، بروشورهای تبلیغاتی و همچنین آدرس روی تابلو ها را خوانده و درک کنند. در این سطح نیز متقاضیان می توانند نامه های کوتاه و ساده که غیررسمی هستند را بنویسند.

سطح B1

این سطح یک سطح متوسط است و از اشخاص انتظار می‌ رود تا بتوانند اتفاقاتی که در اطراف آن ها می افتد را توصیف کنند و در واقع بتوانند درک مفهوم اصلی در یک گفتار آشنا را پیدا کنند. یعنی اگر قصد سفر کردن به ترکیه را دارند با این سطح می توانند نیازهای اصلی خود را رفع کرده و حتی می توانند مکالمه خوبی را نیز داشته باشند.

سطح B2

افرادی که قصد مهاجرت دارند می توانند بعد از گذراندن این سطح به کشور ترکیه سفر کنند. همچنین می ‌توانند در کنفرانس ها و سخنرانی های رسمی نیز شرکت کنند؛ چرا که می توانند از مهارت شنیداری استفاده کرده و مطالب را درک نمایند

سطح C1

این یک سطح کاملا پیشرفته است و افرادی که در این سطح هستند، می توانند متن های پیچیده ادبی، فلسفی و علمی را مطالعه کرده و آن را درک کنند؛ همچنین افراد می توانند به راحتی اخبار رادیویی و تلویزیونی را شنیده و متوجه شوند و حتی به نوشتن متن های پیچیده و نامه های رسمی نیز بپردازند.

سطح C2

این سطح بالاترین سطح آموزش زبان ترکی استانبولی است. افرادی که در این سطح هستند می توانند متن های پیشرفته و پیچیده را خوانده و کاملاً درک نمایند. همچنین می توانند در موضوعات پیچیده شرکت کرده و با ارائه ادله های کافی به بحث آن موضوع بپردازند.

 

 

فواید یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی یک زبان محبوب و کاربردی است، برخی از مزایای آموزش زبان ترکی استانبولی عبارتند از:

اگر می خواهید برای تحصیل به ترکیه بروید، می توانید با تسلطی که به زبان ترکی استانبولی دارید در دانشگاه های معتبر و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کشور ترکیه در رشته ای که علاقه دارید ادامه تحصیل دهید، چرا که تحصیل در دانشگاه های ترکیه ملزم به داشتن مدرک زبان ترکی استانبولی است.

یادگیری این زبان نیز به شما برای پیدا کردن یک شغل مناسب و پردرآمد در کشور ترکیه کمک می کند. شما می توانید با داشتن مدرک این زبان در شغل هایی نظیر گردشگری، امنیت سایبری، فناوری اطلاعات، امور مالی، حسابداری و قانون تجارت نیز مشغول به کار شوید.

شما اگر به زبان ترکی استانبولی مسلط باشید، می توانید در کشور ایران نیز به عنوان معلم زبان ترکی استانبولی تدریس نموده و کسب درآمد کنید.

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، می توانید با تسلطی که به زبان ترکی دارید یک سفر فوق العاده را تجربه نمایید.

شما با یادگیری زبان ترکی استانبولی می توانید چند زبان دیگر را نیز متوجه شوید. مانند زبان‌ های ازبکستانی ها، ترکمن ها و آذربایجانی ها که کاملاً نزدیک به زبان ترکی استانبولی می باشد.

ترکیه ساپورت این افتخار را دارد که با اساتید حرفه ای در زمینه آموزش زبان ترکی استانبولی چه در ایران و چه در ترکیه همکاری نموده و بهترین خدمات را به زبان آموزهای عزیز که قصد مهاجرت به ترکیه دارند ارائه دهیم ما این تضمین را به شما میدهیم که حتی بعد از اتمام کلاس های آموزشی در مواقع ضروری و نیاز به مترجم در کنارتون باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *