اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال + ویدیو

ترکیه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست که در سال‌های اخیر، افراد زیادی از سراسر دنیا و مخصوصاً کشورمان به آن مهاجرت کرده‌اند. بسته به شرایط سنی و وضعیت تاهل، قوانین و شرایط دریافت ویزا و اقامت ترکیه می‌تواند متفاوت باشد. یکی از شرایطی که برای بسیاری از افراد جای سوال دارد، شرایط دریافت اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال است. این افراد که زیر سن قانونی هستند، شرایط مهاجرتی متفاوتی نسبت به دیگر افراد دارند که در ادامه قصد داریم در مورد انواع روش‌های دریافت ویزای ترکیه برای این افراد، مدارک مورد نیاز و قوانین مربوط به آن بیشتر توضیح دهیم.

 

 

اقامت افراد زیر 18 سال از طریق تحصیل در ترکیه

همانطور که گفته شد یکی از روش‌های اقامت افراد زیر 18 سال در ترکیه از طریق تحصیل کردن در این کشور می‌باشد، در این روش اگر فرد زیر 18 سال قصد داشته باشد تا به تنهایی به کشور ترکیه اقامت کند، باید رضایت نامه ترجمه شده والدین را داشته باشد و آن را به کشور ترکیه ارائه بدهد.

 

برای اقامت افراد زیر 18 سال به کشور ترکیه از طریق تحصیل ابتدا خانواده باید فرزند خود را در یکی از مدارس ترکیه ثبت نام نماید و سپس فردی را به عنوان کفیل فرزند خود که در کشور ترکیه اقامت دارد به صورت رسمی معرفی نماید.

 

مزایای تحصیل در کشور ترکیه

تحصیل کردن در کشور ترکیه از مزیت‌های زیادی برخوردار است، زیرا مدارس بسیار زیادی در کشور ترکیه وجود دارد که مورد قبول بسیاری از کشورهای جهان می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در این کشور این است که بعد از فارغ التحصیلی می‌توان به راحتی در کشورهای همچون اروپا، روسیه و آمریکا تحصیل کرد.

 

مهاجرت خانوادگی اقامت افراد زیر 18 سال

اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سالی که به همراه خانواده به ترکیه مهاجرت کرده‌اند؛ تحت شعاع روند دریافت اقامت والدین قرار می‌گیرد. به این معنا که چنانچه والدین موفق به دریافت اجازه‌ی اقامت در ترکیه شوند؛ این اقامت‌نامه‌ی خانوادگی شامل تمامی فرزندانشان که کمتر از 18 سال سن دارند نیز می‌شود.

 

پس از پایان 18 سالگی شخص  به عنوان یک بزرگسال باید به صورت مستقل برای دریافت اقامت در ترکیه اقدام کند.

 

مهاجرت افراد زیر 18 سال به همراه خانواده، ممکن است به دو صورت رخ دهد، که هریک قوانین ویژه‌ی خود را دارد:

 

 

1 -مهاجرت همراه هر دوی والدین:

زمانی که یک خانواده کامل یعنی پدر و مادر به همراه فرزند زیر 18 سال‌شان به ترکیه مهاجرت می‌کنند؛ برای دریافت اجازه‌ی اقامت فرزند، تنها لازم است که به نهادهای اداری و حقوقی ترکیه نسبت فامیلی خود را ثابت کنند.

 

برای اثبات نسبت خونی یا حقوقی لازم است شناسنامه‌ی ترجمه شده‌ی اعضای خانواده به همراه سند ازدواج والدین؛ ضمیمه‌ی مدارک جهت دریافت اقامت خانوادگی شود. توجه داشته باشید ترجمه‌ی مدارک هویتی باید از طریق سفارت و یا کنسولگری ایران در ترکیه انجام پذیرد و مورد تائید آن‌ها باشد.

 

2-مهاجرت همراه یکی از والدین

برخی مواقع مهاجرت فرد زیر 18 سال به ترکیه تنها با همراهی یکی از والدین صورت می‌گیرد. در این شرایط دریافت اقامت ترکیه اندکی پیچیده‌تر می‌شود، چرا که باید رضایت والدی که در مهاجرت همراه خانواده نیست  مورد بررسی قرار بگیرد.

 

به صورت کلی در سه حالت فرد زیر 18 سال تنها به همراه یکی از والدین مهاجرت می‌کند.

 

حالت اول زمانی رخ می‌دهد که بنا به دلایلی یکی از والدین نمی‌تواند همراه خانواده‌ی خود مهاجرت کند. در این صورت ضمن ارائه‌ی مدارک هویتی و سند ازدواج والدین که ترجمه‌ی رسمی شده‌اند؛ رضایت‌نامه‌ی کتبی پدر یا مادری که قصد اقامت در ترکیه را ندارد، به صورت ترجمه شده و تائید شده توسط سفارت ایران باید به مدارک دیگر ضمیمه شود.

 

حالت دوم زمانی رخ می‌دهد که والدین از هم طلاق گرفته‌اند. در این صورت والدی که همراه فرزند خود به ترکیه آمده، برای دریافت اقامت؛ باید نامه‌ی رسمی دادگاه ایران را که نشان‌‌دهنده‌ی حق حضانت فرزند است، ضمیمه مدارک خود کند. سند حقوقی حق حضانت فرزند پیش از ارائه به نهاد مسئول در ترکیه، باید توسط سفارت ایران ترجمه و تائید شود.

 

حالت سوم زمانی رخ می‌دهد که یکی از والدین فوت شده باشد. در این صورت والدی که برای دریافت اقامت ترکیه اقدام می‌کند، علاوه بر ارائه‌ی مدارک رسمی و ترجمه شده‌ی هویتی باید مدرکی دال بر فوت والد دیگر را در اختیار مقامات ترکیه قرار دهد. این گواهی فوت توسط سفارت ایران در ترکیه صادر و ترجمه می‌شود.

 

 

شرایط اخذ اقامت افراد زیر ۱۸ سال در ترکیه

بیمه: همانطور که برای افراد بالای سن ۶۵ احتیاج به داشتن بیمه نیست برای اقامت ترکیه زیر ۱۸ سال افراد نیز داشتن بیمه اجباری نیست. اما پیشنهاد ما این است که حتماً یک بیمه دریافت کنید.

 

اقامت: اقامت افراد زیر ۱۸ سال به چند صورت امکان پذیر است:

 

حالت اول این است که با هر دوی والدین اقامت کنند.

حالت دوم این است که به هر دلیلی تنها یکی از والدین شرایط اقامت با او را داشته باشند.

حالت سوم اقامت فرد زیر ۱۸ سال به تنهایی در کشور ترکیه است.

شناسایی والدین و رضایت آنها مهمترین اصل برای گرفتن اقامت برای افراد زیر ۱۸ سال است.

 

مدارک لازم برای اقامت ترکیه افراد زیر ۱۸ سال

 

۱- تمامی مدارک لازم برای اقامت ترکیه(در پست اقامت ترکیه توضیح داده شده است)

۲- برگه تولد کودک با تایید KAYMAKAMLIK

 

اگر پدرو مادر کودک همزمان نسبت به اخذ اقامت اقدام کنند برگه تولد کافی می باشد در غیر اینصورت اجازه ولی غایب ضرورری است.

اگر مایل به دریافت اقامت ترکیه برای فرزند خود هستید در پست اقامت ترکیه تمامی مراحل و هزینه ها توضیح داده شده است.

در صورتی که یکی از والدین کودک و یا هردوی آن ها فوت شده باشند گواهی فوت باید ترجمه و تایید شود.

همچینن برای کودکان طلاق نامه حضانت وی نیز به همین ترتیب باید به اداره مهاجرت ارائه شود.

 

ویدیو آموزشی اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *