راهنمای خریدار ملک در ترکیه

به فکر خرید ملک در ترکیه هستید؟ سپس باید راهنمای نوشته شده توسط ترکیه ساپورت را بخوانید. این راهنمای آموزنده و رایگان به شما می گوید که قبل ، حین و بعد از اتمام فروش باید چه کار کنید. علاوه بر اطلاعات دقیق در مورد روند خرید واقعی ، توصیه هایی در مورد همه جنبه های زندگی و کار در ترکیه وجود دارد.

 

آیا می توانم در ترکیه خرید کنم؟

تغییرات اخیر در قوانین حاکم بر مالکیت املاک به این معنی است که اکثر خریداران خارجی می توانند در ترکیه صاحب ملک شوند. “اصل متقابل” به این معنی است که خارجی ها می توانند زمین و املاک رایگان به نام خود در ترکیه خریداری کنند به شرطی که شهروندان ترکیه مجاز به خرید زمین و املاک رایگان در کشور مبدا یا اقامت خریدار باشند. این شامل بیشتر اروپا و خاورمیانه است.

 

آیا املاک در ترکیه سرمایه گذاری خوبی است؟

ترکیه یکی از دوست داشتنی ترین و زیباترین نقاط روی زمین است ، ترکیه به دلیل خطوط ساحلی خیره کننده ، آب و هوای باشکوه و قیمت مناسب ملک مورد علاقه است. ترکیه دارای اقتصاد قوی و جمعیت جوان و جهانی است که منجر به افزایش تقاضای خریداران خارجی ، به ویژه خریداران خاورمیانه می شود. گسترش زیرساخت ها و پروژه های بدیع باعث شده است تا رسانه ها با معماران و طراحان بسیار معتبر ترکیه را برای نمایش آثار خود انتخاب کنند.

 

هزینه خرید ملک

ترکیه کشوری وسیع است که ملک متنوعی در اختیار دارد. قیمتها هنوز در مقایسه با سایر مقاصد گردشگری محبوب بسیار مطلوب هستند و اگرچه در حال افزایش هستند ، اما هنوز هم می توان با کمتر از 100000 پوند یک آپارتمان زیبا دو خوابه با چشم انداز دریا تهیه کرد. در انتهای دیگر مقیاس ، خانه های زیادی در بازار وجود دارد که توسط طراحان و معماران معروف جهان در محیطی مجلل ساخته شده است. بودجه شما هرچه باشد ، خرید ملک همیشه هزینه هایی را در بر دارد. این موارد عبارتند از: حق تمبر ، 3 درصد ارزش ارزیابی شده ملک ، هزینه های قانونی حدود 1000 پوند ، هزینه نمایندگی 3 درصد و هزینه های مختلف اسناد و مدارک حدود 500 یورو. هزینه های جاری مالکیت املاک در ترکیه به ویژه در مقایسه با اسپانیا یا فرانسه پایین است.

 

مدارک مورد نیاز

برای خرید ملک در ترکیه به پاسپورت خود و شماره مالیات محلی نیاز دارید که برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیز لازم است. برای هویت نیز به چند مجموعه عکس گذرنامه نیاز دارید.

 

آیا به وکیل نیاز دارم؟

اگرچه این یک الزام قانونی نیست ، ترکیه ساپورت به همه مشتریان ما توصیه می کند که از یک وکیل برای خرید ملک در ترکیه استفاده کنند. ما ارتباطات معتمد زیادی با وکلای مجرب داریم که می توانیم شما را به آنها ارجاع دهیم و شما می توانید وکلای ترکیه ای با صلاحیت بالا را در وب سایت کنسولگری بریتانیا پیدا کنید. هزینه وکالت به طور تقریبی در حدود 13000 لیر خواهد بود اما می تواند بهترین پولی باشد که تا به حال خرج کرده اید.

 

فرایند خرید

بعد از اینکه ملک رویایی خود را پیدا کردید ، ترکیه هومز توصیه می کند که وکیلی را تعیین کنید که بتواند کلیه مدارک قانونی مربوطه ، TAPU (سند مالکیت) و Iskan (مجوز اقامت) را طی کند. معمولاً سپرده گذاری لازم است ، که بسته به منطقه و فروشنده متفاوت است ، اما به طور تقریبی معمولاً 13000 تا 25000 لیر است. شما باید یک سپرده کامل 10 تا 30 درصد را در یک تاریخ مشخص پرداخت کنید و برای این کار باید یک شماره مالیاتی دریافت کرده و یک حساب بانکی باز کنید.

هنگامی که اسناد شامل Iskan برای صدور آماده می شود ، فروشندگان مانده پرداخت درخواست را می پذیرند. مالیات نیز در زمان صدور سند قابل پرداخت است. سپس وکیل قراردادی را برای تکمیل معامله تنظیم می کند. پس از امضای کلیه مدارک و دریافت ودیعه ، مدارک درخواست شما برای ترخیص نظامی ارسال می شود ، قبل از اینکه اسناد و مدارک به نام خریدار صادر شود. برای امضای اعمال خود نیازی به ماندن در ترکیه نیست. می توانید از دفتر اسناد رسمی انگلستان برای تعیین وکیل بخواهید تا از طرف شما امضا کند.

 

فرایند خرید چقدر طول می کشد؟

فرآیند خرید معمولاً بین 8 تا 12 هفته طول می کشد ، اما از زمان اعمال تغییرات قانونی در سال 2013 ، این دوره می تواند به طرز چشمگیری کاهش یابد. هنگامی که اسناد شامل Iskan برای صدور آماده می شود ، فروشندگان مانده پرداخت درخواست را می پذیرند. مالیات نیز در زمان صدور سند قابل پرداخت است. سپس وکیل قراردادی را برای تکمیل معامله تنظیم می کند. تغییرات اخیر در قوانین حاکم بر مالکیت املاک به این معنی است که خریداران خارجی می توانند سندهای مالکیت ، معروف به TAPU را سریعتر دریافت کنند.

 

چگونه می توانم دارایی ام را تأمین کنم؟

ساده ترین راه در صورت نیاز به وام مسکن برای خرید ملک ترکیه این است که پول را در مقابل خانه خود جمع آوری کنید. وام مسکن در ترکیه در حال حاضر برای همه ساکنان اتحادیه اروپا در دسترس است اما هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند. ما می توانیم به شما مشاوره مالی ارائه دهیم اما مهم است که به خاطر داشته باشید که قبل از ارائه پیشنهاد در ملک ترکیه به منابع مالی خود نیاز دارید.

 

نحوه پرداخت قبوض

رایج ترین روش پرداخت قبوض خانوار در ترکیه ، سفارش دائمی است. با هزینه زندگی بسیار پایین تر از اکثر کشورهای اروپایی ، حدود یک چهارم انگلستان ، سبک زندگی به طور قابل توجهی جذاب تر است. مانند بسیاری از کشورها ، توصیه می شود که اموال ترکیه خود را از طریق یکی از بیمه گران بزرگ اروپایی بیمه کنید.

 

آیا باید در ترکیه وصیت کنم؟

وصیت نامه ایرانی شما در ترکیه قانونی است بنابراین هنگامی که ملک ترک خود را تکمیل کردید ، اگر شهروند ایران هستید باید وصیت خود را به روز کنید. با این حال ، برخی افراد همچنین تصمیم می گیرند در ترکیه برای آرامش بیشتر وصیت کنند ، وکیل شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

 

آیا می توانم خانه ترک خود را اجاره کنم؟

مجموعه خوبی از آژانس های مجوز خیابانی و مبتنی بر وب در دسترس است. بازده اجاره در ترکیه خوب است و به عنوان مقصدی برای تعطیلات ، از شهرت بالایی برخوردار است بنابراین به جای پرداخت هزینه برای یک آژانس اجاره ای گران قیمت ، ارزش آن را دارد که خودتان ابتدا به خانواده و دوستان خود تبلیغ کنید. درآمد اجاره به عوامل مختلفی مانند موقعیت مکانی بستگی دارد ، اگر در نزدیکی ساحل با نمای ساحلی ، اندازه ملک ، استاندارد محل اقامت و آمادگی اجاره ملک در فصل اوج باشید. با این حال ، با در نظر گرفتن این حقایق ، بسیاری از افراد سالانه بین 6 تا 10 درصد سود اجاره به دست می آورند.

 

مالیات بر عایدات سرمایه

اگر خانه ترک خود را به مدت پنج سال یا بیشتر نگه دارید ، این افزایش سرمایه رایگان خواهد بود. اگر تصمیم به فروش در پنج سال اول دارید ، 15 درصد مالیات بر عایدی املاک در مقیاس کشویی برای هر ملک وجود دارد. برای روشن شدن دقیق زمان خرید ملک ، باید تاریخ را در سند مالکیت (TAPU) بررسی کنید. مبلغی که باید بپردازید با کسر ارزش خرید اصلی ملک از ارزش فروش خانه محاسبه می شود. مالیات بر عایدی سرمایه عبارت است از میزان سود حاصل از فروش.

 

مراقبت های بهداشتی

استاندارد مراقبت های بهداشتی خصوصی ، که اغلب ارزان تر از بسیاری از اروپا است ، در ترکیه در بیمارستان ها و دندانپزشکان بسیار بالا است. در مواقع اضطراری ، با آمبولانس عمومی ترکیه می توانید با شماره 112 تماس بگیرید و برخی از بیمارستانهای شهرهای بزرگ خدمات آمبولانس خصوصی ارائه می دهند. اکثر بیمه های درمانی ایران در ترکیه پذیرفته می شوند و چندین بیمارستان جدید ساخته شده وجود دارد که این کشور در زمینه جراحی زیبایی ، دندانپزشکی و درمان باروری پیشرو است.

 

اجازه اقامت و کار

مسافران می توانند حداکثر سه ماه در ترکیه با ویزای توریستی چند روزه اقامت کنند. از سال 2013 ، به خریداران ملک مجوز اقامت یک ساله داده شد. اگر این ویزای اقامت را می خواهید ، باید ظرف یک ماه از اولین ورود برای آن درخواست دهید. بسیاری از شرکتها در اطراف آن با هزینه اندکی ، شما را برای درخواست ویزا راهنمایی می کنند. متناوبا ، شما می توانید به سادگی کشور را به مدت 24 ساعت ترک کنید و سپس با یک ویزای استاندارد سه ماهه دیگر بازگردید. بسیاری از مردم این کار را انتخاب می کنند و به قبرس شمالی سفر می کنند. برای درخواست ویزای اقامت به شش عکس اندازه گذرنامه ، دو نسخه از قرارداد TAPU یا اجاره خود ، دو نسخه از گذرنامه خود به اضافه اصل ، شماره مالیات ترکیه ، کتاب اقامت خود (در صورت درخواست مجدد) ، نیاز دارید.

قبل از کار در ترکیه ، باید برای مجوز کار از داخل یا خارج از کشور درخواست دهید. فقط پس از دریافت مجوز اقامت می توانید درخواست دهید. مدارکی که باید همراه با درخواست خود داشته باشید عبارتند از گذرنامه ، چهار عکس به اندازه گذرنامه ، فتوکپی صفحات موجود در گذرنامه که عکس شما را نشان می دهد ، تاریخ انقضا و آخرین مهر مهر گذرنامه شما. اگر به دنبال کار در ترکیه هستید ، به یک درخواست از وزارت کار و تامین اجتماعی نیز نیاز دارید. در صورت تایید مجوز کار ، گذرنامه شما دارای ویزای کار جدید شما می شود.

 

آیا می توانم حیوانات خانگی خود را با خود بیاورم؟

خارجی ها می توانند یک گربه ، سگ یا پرنده خانگی را با خود به ترکیه ببرند ، در صورتی که تمام مدارک لازم تکمیل شده باشد و این حیوان واکسیناسیون لازم را داشته باشد ، از جمله واکسیناسیون هاری با گواهی و گواهی بهداشت بین المللی که حداکثر 15 روز قبل از آن صادر شده است. پرواز کردن همچنین باید یک شناسنامه خودرو یا گذرنامه حیوان خانگی و یک بیانیه کتبی از یک دامپزشک تأیید شده و معتبر دریافت کنید که بیش از سه ماه از عمر آن می گذرد. با رعایت همه این موارد ، حیوان خانگی شما نباید هنگام ورود به ترکیه مجبور به گذراندن دوران قرنطینه شود.

 

آب و هوا

ترکیه یک کشور بزرگ است و بنابراین شرایط آب و هوایی متغیری دارد. برای تابستان گرم و خشک و زمستانهای معتدل ، از منطقه ساحلی هم مرز با دریای اژه و مدیترانه دیدن کنید. منطقه ساحلی حاشیه دریای سیاه دارای تابستانی گرم اما مرطوب است و مناطق همجوار با دریای مرمره که شامل استانبول می شود ، تابستانی گرم و آفتابی دارد و اگرچه درجه حرارت در زمستان می تواند سرد شود ، اما بندرت به یخ می رسد. شرایط آب و هوایی بسیار سخت تر در آناتولی رخ می دهد ، جایی که زمستان سخت و طولانی وجود دارد. اما در پرطرفدارترین مناطق گردشگری ، انتظار تابستانهای گرم و آفتابی زیبا و ماههای معتدل پاییز و بهار را داشته باشید.

 

بایدها و نبایدهای خرید در ترکیه

مطمئن شوید که در مورد شرکتی که با آن سر و کار دارید تحقیق کرده باشید. آیا آنها می توانند به شما توصیه های مشتری بدهند ، آیا آنها یک شرکت تاسیس شده با سابقه عالی هستند و آیا می توانند نسخه ای از اسناد مالکیت را به شما نشان دهند تا مطمئن شوید که شخص فروشنده در واقع نام خود را در سندها نوشته است. یک جمله مکرر هنگام برخورد با خریداران خارج از کشور این است که عقل سلیم خود را در هواپیما رها نکنید. در صورت ملاقات با شخصی که می گوید یکی از دوستانش خانه اش را می فروشد ، از پول خود جدا نشوید – هرگز این کار را در کشور خود انجام نمی دهید ، بنابراین همان قوانین باید در ترکیه اعمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *