هر آنچه که باید در مورد استانبول کارت (کارت گردشگری) بدانید

استانبول کارت چیست؟ (کارت حمل و نقل عمومی استانبول)

 

حمل و نقل عمومی در بین ارزان ترین راه های سفر به استانبول رتبه اول را دارد. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همیشه کارت استانبول کارت لازم است. شما می توانید با استانبول کارت به تمام خطوط حمل و نقل عمومی و انواع وسایل نقلیه در استانبول دسترسی داشته باشید زیرا شهرداری کلانشهر استانبول مسئولیت عملیات حمل و نقل عمومی در شهر را بر عهده دارد.

 

استانبول کارت چندین مزیت را ارائه می دهد که برخی از آنها را می توان به عنوان صرفه جویی در زمان و گزینه ای مقرون به صرفه برای حمل و نقل شهری ذکر کرد. به همین دلیل است که مردم محلی استانبول همیشه کارت استانبولی به همراه دارند. این کارت همه کاره و مفید است زیرا برای انواع وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول معتبر است.

 

مزایای کارت گردشگری استانبول چیست؟

 

استانبول کارت برای افرادی که می خواهند از طریق حمل و نقل عمومی در شهر از نقطه ای به نقطه دیگر بروند ترجیح داده می شود. از آنجایی که استانبول شهری است که در دو قاره گسترده شده است، حمل و نقل می تواند بسیار پرهزینه باشد. IstanbulKart چند مزیت برای جلوگیری از آن ارائه می دهد. اول از همه، نیازی به کارت، بلیط یا ژتون های مختلف برای حمل و نقل نیست. یک کارت به شما امکان می دهد به راحتی، سریع و با قیمت مقرون به صرفه به انواع حالت های حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشید. از آنجایی که این یک کارت اعتباری است، می توانید هر چقدر که می خواهید بارگیری کنید و هر زمان که می خواهید پرداخت کنید. در این بین هیچ مشکلی مانند نقدینگی یا انتظار در نوبت شارژ وجود ندارد. غرفه‌هایی در سراسر شهر، داخل ایستگاه‌های مترو، و همچنین فروشگاه‌های گوشه‌ای و کیوسک‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا استانبول کارت خود را کمتر از 30 ثانیه شارژ کنید. این واقعا سریع و زمان کارآمد است!

 

سفرهای مقرون به صرفه

استانبول کارت سفری مقرون به صرفه در استانبول را فراهم می کند. استانبول کارت برای اولین بار هر بار که از هر نوع وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنید، 4.03 لیر ترکیه چاپ می کند و هزینه انتقال تخفیف از استفاده دوم به بعد اعمال می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که فاصله زمانی بین اولین استفاده در حمل و نقل عمومی تا انتقال نباید بیش از دو ساعت باشد. پس از استفاده از کارت شما تا پنج حواله تخفیف داده می شود. با این حال، قیمت در نقل و انتقال چهارم و پنجم تغییری نمی کند و به همان میزان 1.38 لیر لیر در نقل و انتقال سوم باقی می ماند. به عبارت دیگر استانبول کارت پس از اولین بار سوار شدن به وسیله نقلیه هر دو ساعت یکبار 3 تخفیف به شما ارائه می دهد. در شهر بسیار بزرگی مانند استانبول، تفاوت قیمت ارائه شده توسط انتقال بسیار مهم است که بتوان آن را نادیده گرفت. چند دلار اینجا و آنجا می تواند بودجه شما را کاهش دهد یا کاهش دهد.

 

آسان برای استفاده

استفاده از IstanbulKart بسیار ساده است. همچنین لازم نیست کارتخوان را لمس کنید یا با آن تماس بگیرید. هنگام استفاده از کارت، نگه داشتن آن روی کارتخوان از فاصله 5-10 سانتی متری کافی است تا دستگاه آن را تشخیص دهد. اگر پرداخت پذیرفته شده باشد، صدای خاصی را می شنوید که به شما اطلاع می دهد که ادامه دهید و همچنین می توانید مقدار باقی مانده پول را در صفحه کارت خوان مشاهده کنید. اگر پول کافی در کارت وجود نداشته باشد، متن “Yetersiz Bakiye” روی صفحه ظاهر می شود. همچنین صدای متفاوتی را می شنوید که به شما هشدار می دهد شارژ کنید. شما می توانید به سرعت و به راحتی استانبول کارت خود را از نزدیکترین نقطه شارژ مجدد شارژ کنید.

 

پیش پرداخت

IstanbulKart یک کارت پیش پرداخت و قابل شارژ است. این بدان معنی است که شما می توانید دو گزینه برای انتخاب داشته باشید. پس از خرید استانبول کارت خود، می توانید مبلغ تخمینی را که برای کل مدت سفر خود کافی می دانید، تکمیل کنید. یا، می‌توانید در حین حرکت پرداخت کنید، به این معنی که می‌توانید کارت خود را با مقدار کمی پول در حین خرج کردن، شارژ کنید. اگر بیش از 3 تا 4 روز می‌مانید، بهتر است کارت را از همان ابتدا شارژ کنید، بنابراین نگران تمام شدن پول و از دست دادن اتوبوس/مترو/فری نباشید. مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب کنید، همیشه می توانید کارت خود را در هر زمانی که بخواهید شارژ کنید.

 

اگر مسافری هستید که از شهر یا کشور دیگری آمده‌اید، می‌توانید از گذرنامه گردشگری استانبول برای بازدید از بهترین مکان‌های استانبول و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی استفاده کنید، درست مانند مردم محلی که استانبول کارت را برای حمل و نقل به هر نقطه از استانبول ترجیح می‌دهند. اصل کار IstanbulTouristPass® از این نظر مشابه است که پیش پرداخت و مقرون به صرفه است: شما از بین گزینه های 1، 2، 3، 5، 7 یا 10 روزه انتخاب می کنید و پس از پرداخت، می توانید در بسیاری از جاذبه های گردشگری شرکت کنید. همانطور که در بازه زمانی اختصاص داده شده می خواهید. در حالی که Istanbul Kart یک کارت فیزیکی است که به شما امکان ورود به تمام وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول را می دهد، گذرنامه گردشگری استانبول® یک گذرنامه تمام دیجیتالی است که می توانید از آن برای دسترسی به بیش از 40 جاذبه برتر در شهر برای یک سفر دلپذیر استفاده کنید!

 

شخصی سازی شده (با کد HES)  

با توجه به COVID-19، اقدامات احتیاطی زیادی توسط وزارت بهداشت ترکیه انجام شده است. برخی از این اقدامات احتیاطی و تدابیر ارتباط تنگاتنگی با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارد و کد HES یکی از آنهاست. مخفف HES به معنای Hayat Eve Sığar (زندگی متناسب با خانه) است و یک برنامه تلفن همراه است که توسط وزارت بهداشت ترکیه برای اطلاع رسانی و راهنمایی استانبولی ها در مورد نوع جدید ویروس کرونا، به حداقل رساندن خطرات مرتبط با همه گیری و جلوگیری از آن توسعه یافته است. انتشار دادن. هر مسافر در ترکیه باید کد HES خود را داشته باشد زیرا این کد به مقامات اجازه می دهد افراد آلوده به ویروس را ردیابی کنند و هدف آن به حداقل رساندن خطر انتقال است. قبل از اینکه از کارت خود برای سوار شدن به وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید، باید کد دیجیتال IstanbulKart و کد HES شما مطابقت داده شود.

 

چگونه استانبول کارت بگیریم؟

 

شما می توانید IstanbulKart خود را از Biletmatik در طبقه اتوبوس/خدمات فرودگاه استانبول خریداری کنید. در فرودگاه سابیها گوکچن، می توانید کارت استانبول را از کیوسک در سطح خیابان خریداری کنید.

در شهر می توانید کارت گردشگری استانبول را از هر ایستگاه مترو، تراموا، متروبوس و کشتی دریافت کنید. همچنین می توانید کارت استانبول خود را از کیوسک ها و فروشگاه های نزدیک ایستگاه ها خریداری کنید و بلافاصله از سفر خود در استانبول لذت ببرید.

 

استانبول کارت چقدر است؟

 

قیمت خود کارت فقط 10 لیر ترکیه است. می توانید آن را از ماشین های زرد موجود در تمام ایستگاه های حمل و نقل عمومی به جز ایستگاه های اتوبوس خریداری کنید. قیمت سفر در استانبول بر اساس روش های حمل و نقل در زیر نشان داده شده است.

 

استانبول کارت کرایه

کرایه کامل استانبول کارت (یک پاس) 6 ₺
کرایه کامل استانبول کارت (دو کارت) ₺ 10
کرایه کامل استانبول کارت (سه کارت) ₺ 15
کرایه کامل استانبول کارت (پنج پاس) 23 ₺
کرایه کامل استانبول کارت (ده پاس) 40 ₺
کارت آبی (اشتراک ماهانه/فقط برای ساکنین) 317 ₺

 

کرایه انتقال

انتقال اول 2,88 لیر
انتقال دوم 2,19 لیر
انتقال سوم 1,38 لیر
انتقال چهارم 1,38 لیر
انتقال پنجم 1,38 لیر

 

چگونه استانبول کارت را فعال کنیم؟ (تطابق با کد HES)

 

برای فعال سازی استانبول کارت باید به وب سایت رسمی استانبول کارت مراجعه کرده و فرم را در آنجا پر کنید. در این سایت گزینه های زبان ترکی و انگلیسی وجود دارد. با پرکردن صحیح و کامل فرم، کارت شما به سرعت فعال شده و بلافاصله آماده استفاده می شود.

 

هنگام ورود به کشور باید کد HES را دریافت کنید، اما اگر به دلایل مختلف این کد را ندارید، با ارسال پیامک به شماره 2023، کد HES را دریافت کنید.

 

اطلاعاتی که باید به پیام اضافه کنید:

  • اصطلاح HES
  • کد ملی شما
  • شماره پاسپورت شما
  • سال تولد شما
  • نام خانوادگی شما

به عنوان مثال: HES UK 1234567891972 BLASER

 

توجه: اگر در هنگام ورود به ترکیه کد HES ندارید، باید شماره تلفن محلی گزینه دوم بالا را داشته باشید.

 

آیا می توانید استانبول کارت را به صورت آنلاین شارژ کنید؟

 

IstanbulKart فرصتی را برای شارژ آنلاین و همچنین در نقاط شارژ ارائه می دهد. شما می توانید به سرعت از طریق این وب سایت فرآیند شارژ را به صورت آنلاین انجام دهید و بلافاصله پس از شارژ کردن کارت خود می توانید از کارت خود برای سفر آزادانه در استانبول استفاده کنید.

 

کجا می توانید از IstanbulKart استفاده کنید؟

 

این کارت برای تمامی گزینه های حمل و نقل عمومی در استانبول معتبر است. اینها شامل ترامواهای نوستالژیک در تکسیم و کادیکوی، اتوبوس، متروبوس، تونل، سواری فونیکولار در کاباتاش، تله‌کابین، کشتی‌های IDO یا خطوط شهری، توریول (کروز در بسفر)، دنتور (کروز در بسفر)، راه‌آهن TCDD، و هاوابوس در فرودگاه سابیها هستند. و HAVAIST در فرودگاه استانبول.

 

جایگزین استانبول کارت: بلیط

 

اگر سرمایه گذاری در استانبول کارت را زائد یافتید، زیرا فقط باید چند بار از حمل و نقل عمومی استفاده کنید، ممکن است بخواهید بهترین جایگزین آن را بررسی کنید: بلیط.

 

در غرفه‌های ماشین‌های زرد در کنار ورودی‌های مترو، جایی که کارت استانبول خود را شارژ می‌کنید، می‌توانید بلیط‌هایی را پیدا کنید که به شما امکان دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را در چند ثانیه می‌دهد.

 

مزیت این گزینه این است که شما لازم نیست نگران تطبیق کد HES یا داشتن اعتبار کافی در استانبول کارت خود باشید. نقطه ضعف این گزینه این است که از طرف دیگر هزینه آن است. حداکثر ده بلیط عبور وجود دارد که به شما امکان می دهد از ده بار جداگانه استفاده کنید. اگر از چندین نقل و انتقال استفاده می کنید، به خاطر داشته باشید که استانبول کارت یک گزینه مقرون به صرفه تر است.

 

نام کرایه ها هزینه هر سواری
بلیت یک سویه 1 8 لیر
بلیط دو پاس 2 13.00 لیر
بلیط سه پاس 3 17.00 لیر
بلیط پنج پاس 5 26.00 لیر
بلیط ده پاس 10 46.00 لیر

 

استانبول کارت برای کودکان

 

کودکان زیر 6 سال نیازی به داشتن استانبول کارت ندارند. این تنها زمانی قابل اجرا است که والدین خود در هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول همراه باشند.

 

سوالات متداول

 

از کجا استانبول کارت در فرودگاه استانبول بخریم؟

می توانید از Biletmatiks واقع در طبقه -2 در فرودگاه استانبول استفاده کنید که به آن طبقه ورود حمل و نقل عمومی نیز می گویند.

همچنین می توانید آن را از عوارضی ایستگاه اتوبوس شاتل فرودگاه Havaist واقع در همان طبقه خریداری کنید.

 

از کجا استانبول کارت را در فرودگاه سابیها گوکچن بخریم؟

کارت گردشگری استانبول را می توانید از کیوسک در سطح خیابان روبروی خروجی ترمینال ورودی دریافت کنید.

همچنین می‌توانید پس از خروج از ترمینال از غرفه نظارت IETT (تاسیس تراموا و تونل برقی استانبول) در ایستگاه اتوبوس عمومی خریداری کنید، اگر گزینه اتوبوس عمومی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

 

از کجا استانبول کارت در شهر بخریم؟

کارت گردشگری استانبول را می توانید به راحتی از هر ایستگاه مترو، تراموا، متروبوس و کشتی دریافت کنید. شما همچنین می توانید استانبول کارت را از کیوسک ها و فروشگاه های نزدیک ایستگاه ها برای شروع سفر در استانبول خریداری کنید.

 

چگونه موجودی استانبول کارت خود را بررسی کنیم؟

می توانید از دستگاه های کیوسک برای بررسی موجودی باقیمانده خود در سفر به استانبول استفاده کنید. اگر می خواهید موجودی خود را به صورت آنلاین بررسی کنید، می توانید با دانلود و استفاده از اپلیکیشن موبایل استانبول کارت، فوراً این کار را انجام دهید.

 

مطلب پیشنهادی: سرمایه گذاری در ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *